Dieta dla maluchów

Jadłospis dwuletnich czy nawet trzyletnich dzieci powinien różnić się od jadłospisu osób dorosłych. W potrawach dla osób dorosłych znajduje się zbyt dużo soli, dzieci pomiędzy pierwszym a trzecim rokiem życia mogą dziennie spożyć jedynie 2 gramy soli, potrawy dla dorosłych zawierają jej znacznie więcej. Nadmierna ilość soli jest szkodliwa dla dorosłych, a co dopiero dla tak małych dzieci.

Woda źródlana – smaczna i zdrowa

Dania przygotowywane dla dzieci możemy doprawiać łagodnymi ziołami, unikajmy podawania maluchom krakersów, słonych paluszków i chipsów – zawierają wyjątkowo dużą ilość soli. Codzienny jadłospis małego dziecka powinien dostarczać wapnia i witaminy D. Ich źródłem jest mleko i napoje mleczne. Zamiast jednak mleka krowiego dwulatkom i trzylatkom lepiej podajmy mleko modyfikowane dostosowane do wieku dziecka. Samo mleko i napoje mleczne nie wystarczą.

woda źródlana

Maluch może dziennie wypić także niepełną szklankę soku. Jednak pragnienie najlepiej ugasi woda źródlana. Powinna to być woda niegazowana. Jadłospis osób dorosłych bardzo często zawiera duże ilości nie tylko soli, ale również cukru. Zgodnie z zaleceniami dietetyków im szybciej dziecko pozna słodki smak, tym lepiej. Nie należy więc dosładzać potraw, podawać smakowych jogurtów czy batonów czy napojów, które zawierają nie tylko cukier, ale także barwniki i środki konserwujące. Śródki konserwujące znajdują się nie tylko w napojach, ale także w dżemach i wędlinach. Wiele z nich wywołuje u dzieci alergię, unikajmy więc podawania produktów zawierających barwniki i konserwanty.