Dieta dla sportowca – co powinno się w niej znaleźć?

Regularne uprawianie sportu wymaga od nas odpowiedniej diety. Dzięki niej szybciej osiągniemy wymarzone efekty, a ponadto wykonywanie ćwiczeń przyjdzie nam o wiele łatwiej. Dieta dla sportowca powinna uwzględniać bardzo aktywny tryb życia danej osoby, co wiąże się ze zwiększeniem jej kaloryczności. Należy pamiętać, że musi być ona również bogata w białko, które jest niezbędne do prawidłowej budowy i funkcjonowania mięśni.

Jak ułożyć dietę dla osoby trenującej? 

białkoJeżeli jesteśmy początkującymi sportowcami prawdopodobnie mamy problemy ze skomponowaniem dobrze zbilansowanej diety. Nie wiemy jakie produkty powinny znaleźć się w naszym menu, a także jakie mają być właściwe ich proporcje. Najprostszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest udanie się do dietetyka lub trenera, którzy na podstawie takich parametrów jak nasza płeć, wiek, waga, wzrost, rodzaj uprawianego sportu opracują plan diety. Jeżeli takie rozwiązanie nie wchodzi w grę – nic straconego. W sieci znajdziemy wiele materiałów, które pozwolą nam na ułożenie odpowiedniego jadłospisu. W diecie osób bardzo intensywnie trenujących powinno znaleźć się dobrze przyswajalne białko. Znajdziemy je w jogurtach, białym serze, mięsie, ale również w warzywach strączkowych. Dzięki jego zawartości możliwe jest budowanie mięśni. Dieta musi być ponadto dobrze zbilansowana, żeby zaspokajała zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Warto zadbać o spożywanie dużej ilości warzyw i owoców, a także orzechów, które są źródłem witamin z grupy B i magnezu. Kiedy intensywnie trenujemy musimy zagwarantować organizmowi odpowiednią dawkę kalorii.

Prawidłowe skomponowanie diety dla sportowca początkowo może wydawać się trudne, jednak z czasem, kiedy nabierzemy wprawy stanie się to dla nas niemal automatyczne.